Old Man Emu veersystemen

Om te kunnen zien wat Old Man Emu voor jouw auto heeft kun je het beste de configurator op de site van Old Man Emu gebruiken.

Selecteer je auto en de “Front set up “:
– steel bull bar & winch = +70 tot +110 kg (= extra permanent gewicht helemaal voorop de neus van de auto)
– steel bull bar = +40 tot +70 kg
– no bull bar or light/alloy bull bar = +0 tot +40 kg

Klik op “Submit”om je gegevens te uploaden en daarna krijg je sets te zien met verschillende extra gewichten voor de achteras (+200 kg, +400 kg enz).

Belangrijk: kies alleen een front set up en extra gewicht achteras met permanent aanwezig gewicht. Wees realistisch, zowel te zwaar als te licht geeft problemen.

Prijsopgave voor jouw Old Man Emu veersysteem? Mail ons de autogegevens door met de gewenste front set up en extra gewicht op de achteras.

Klik hier voor de configurator

OME

Old Man Emu;  als je de bewegingen van de Australische emoe, een grote loopvogel, beter bestudeerd zie je waar OME zijn naam aan te danken heeft.
De emoe kan hoge snelheden bereiken terwijl zijn lichaam zelf vrijwel onbeweeglijk mee komt. De sterke poten van de emoe weten de klappen van onregelmatig terrein perfect op te vangen zonder dat het lichaam hier in meebeweegt.

Deze karakteristiek heeft Old Man Emu weten te verwerken in hun vering: een vering die grote schokken bij hoge snelheden kan absorberen zonder dit over te brengen op het voertuig zelf.
Om de hete temperaturen en langdurig hard werk op slechte wegen in de Australische mijnstreek aan te kunnen is de Nitrocharger ontwikkeld. De Nitrocharger Sport is daar weer uit voortgekomen en is wereldberoemd om zijn duurzaamheid en afstemming. Dit is zowel in de Australische outback als in het Europese terrein fijn rijden.

Niet alleen de Old Man Emu schokbrekers maar ook de veren in verschillende gewichtsklassen hebben OME tot een wereldnaam gemaakt.
Als eerste werd de bladvering  van zowel de Toyota Landcruiser als de Nissan Patrol bestudeerd en verbeterd. Duurzaamheid en beter reactievermogen van de auto en daardoor een beter rijcomfort waren het belangrijkste doel. Een overdreven verhoging van het voertuig ( wat tot problemen leidt) werd juist voorkomen.

Old Man Emu is vandaag de dag veel meer dan alleen maar veren en schokbrekers. Samen met o.a. bussensets, veerschommels, veerstroppen en speciale montagesets is het altijd een complete oplossing, die zonder aanpassingen aan de auto zelf, gemonteerd kan worden.